Poesi & Päron

Dags för svenska..
Tråkigt nog håller vi på med poesi just nu..
svenska är ett av min bättre ämnen men poesi är helt enkelt inte min grej. Vet inte varför egentligen, men det är bara inte min grej..
Antar att det beror lite på att de flesta dikter jag läst varit så otroligt dryga eller meningslösa. självklart finns de undantag, men ja i stort sett har de flesta dikter verkat rätt handlingslösa om jag ska vara ärlig..

Trots mitt ointresse för poesi har vi en härlig lärare som är hygglig nog att alltid bjuda oss på frukt. idag blev det päron, o inte bara vilka päron som helst utan de godaste päronen jag ätit på länge:)

Men även om päronen lockar så längtar jag sjukt mycket efter att bara få komma hem o ta det lite lugnt. Är sjukt trött och behöver hinna hem o vila lite innan träningen ikväll.
Nej nu ska jag fortsätta med Gustaf Fröding o hans ROLIGA poesikompanjoner...
CIAOOOO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test